expondo uruchamia w Zielonej Górze sieć eksperckich studiów wizualnych

 

W dzielnicy Nowy Kisielin w Zielonej Górze firma expondo, globalny lider rynku e-commerce B2B, uruchamia sieć eksperckich studiów wizualnych. Na 1000 metrów kwadratowych powierzchni otwarto specjalistyczne studia fotograficzne i filmowe. – Już wkrótce klient, który zapyta o działanie naszego urządzenia, w ciągu 24 godzin otrzyma zwrotnie film video, w którym specjalista z danej dziedziny zaprezentuje wszystkie jego funkcjonalności. W studiach codziennie powstaje nawet siedem materiałów video oraz zdjęciowe portfolio produktowe z fotografiami packshotowymi i obrotowymi (360°). Zielona Góra jest nowoczesnym europejskim centrum kreacji wizualnej w segmencie e-commerce  mówi Jacek Powałka, dyrektor Działu Marketingu w expondo.

 

Sieć specjalistycznych studiów wizualnych

 

W nowej siedzibie expondo w Nowym Kisielinie, zlokalizowanej 9 kilometrów od centrum miasta, na terenie Lubuskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego, powstało sześć specjalistycznych studiów wizualnych. Na 1000 metrach kwadratowych powierzchni pochodzący z Zielonej Góry lider rynku e-commerce B2B tworzy kreacje produkowanych i sprzedawanych przez siebie specjalistycznych sprzętów i narzędzi dedykowanych profesjonalistom różnych branż.

 

– W naszym studiu fotograficznym powstają zdjęcia packshotowe, aranżacyjne i obrotowe (360°) produktów z różnych sektorów gospodarki. Można powiedzieć, że w dziedzinie zakupów nastąpił powrót do jaskini, to jest powrót do komunikacji obrazkowej – widzimy, że coraz mniejsze znaczenie przy decyzji zakupowej ma szczegółowy opis tekstowy produktu, rośnie natomiast rola atrakcyjnych i szczegółowych zdjęć oraz filmów wizerunkowych. Ekspert w studiu ma być zmysłami wzroku i dotyku; oczami i rękami klienta. Analogicznie, rośnie rola rekomendacji eksperckiej – liczy się opinia fachowca a nie członka rodziny czy znajomego – mówi Jacek Powałka.

 

W trzech studiach video expondo powstaje nawet do 7 filmów dziennie. Produkowane są tu materiały prezentujące wszystkie funkcjonalności oferowanych przez firmę sprzętów.

 

– To, co wyróżnia nasze materiały, to fakt, że prezentację produktową przeprowadza ekspert – nie prezenter czy celebryta, ale prawdziwy specjalista w danej dziedzinie. Na przykład artykuły naszej marki Royal Catering, dedykowane branży HoReCa, prezentuje Michał Orłowski, szef kuchni i jednocześnie ekspert expondo. To niezwykle ważne, by klient – przedsiębiorca i specjalista w swojej dziedzinie otrzymał fachowe doradztwo także od specjalisty z tej dziedziny. Ekspert zwróci uwagę na te cechy produktu, które mają realne znaczenie w użytkowaniu – dodaje Jacek Powałka.

 

Nowy wymiar obsługi klienta

 

Firma expondo za cel stawia sobie dążenie do doskonałości w dziedzinie obsługi klienta, ale nie mniej ważna jest praca nad stale podnoszoną jakością oferowanych artkułów.

 

– Profesjonalistów różnych branż angażujemy nie tylko do współpracy w zakresie prezentacji produktowych, ale także do testów naszych artykułów – jeszcze przed wprowadzeniem asortymentu do sprzedaży. Kto, jeśli nie prawdziwi kucharze, właściciele warsztatów samochodowych, fizjoterapeuci, wypowie się lepiej na temat ważnych dla użytkowników parametrów opiekacza czy blendera, spawarki lub łóżka do fizjoterapii? W ramach naszego Europejskiego Centrum Kontroli Jakości specjaliści wnikliwie testują produkty w oparciu o swoje doświadczenie i potrzeby. Co ważne, w testach bierzemy pod uwagę potrzeby ekspertów, ale także klientów bądź pacjentów. Nasze kryteria są na tyle wyśrubowane, że do oferty sprzedażowej expondo trafia 81-83 procent testowanego asortymentu – tłumaczy Jacek Powałka.

 

Zniwelować barierę zakupów w internecie

 

– Do tej pory w naszych studiach kreatywnych w Zielonej Górze wyprodukowaliśmy przeszło 350 filmów produktowych i chociaż zaczęliśmy od asortymentu gastronomicznego, w najbliższym czasie będziemy realizować projekty wizualne z artykułami z innych branż. Naszym celem jest zniwelowanie bariery zakupowej w internecie – oferowanie klientom dokładnie tego, czego potrzebują. Okazuje się, że klienci dziś od firmy e-commerce, poza rzetelną i wyczerpującą informacją produktową, przede wszystkim fachowej asysty podczas zakupów internetowych.

 

Jak tłumaczy Jacek Powałka, z wyzwaniami w zakresie deficytów fachowej ekspertyzy produktowej borykają się nie tylko przedsiębiorstwa e-commerce, ale także duże sieci handlowe. W małych sklepach hydraulicznych czy elektrycznych klient mógł liczyć na fachowe doradztwo w zakresie oferowanego asortymentu. W dużych sieciach klient ma co prawda ogromny wybór, ale pojawia się także potencjalny problem z decyzją – który artykuł spośród kilkunastu czy kilkudziesięciu będzie dla mnie optymalny?

 

Rozumiejąc te potrzeby, expondo stara się być dla swoich klientów biznesowych prawdziwym partnerem. Sieć eksperckich studiów wizualnych to nasz kolejny krok. Następnym będzie udostępnianie materiałów filmowych i konsultacji video w czasie rzeczywistym  – mówi Jacek Powałka.

 

*expondo

Grupa expondo z siedzibą w Berlinie i w Zielonej Górze jest renomowanym producentem oraz internetowym sprzedawcą sprzętu dla profesjonalistów z różnych sektorów gospodarki. Asortyment firmy to ponad 2000 produktów, dostarczanych na 28 rynków w Europie, pod 16 własnymi markami.

 

Expondo jest właścicielem flagowej marki Royal Catering, przeznaczonej dla gastronomii, zaopatruje takie branże jak: przemysł, budownictwo i warsztaty. Do oferty firmy należą również produkty sport i wellness marek Physa oraz Gymrex. Od momentu powstania w 2007 roku, firma stale się rozwija, zatrudniając obecnie ponad 330 pracowników w trzech krajach: w Polsce, Niemczech, i w Chinach. Wieloletnie doświadczenie producenckie pozwala firmie na utrzymanie najwyższych standardów jakości i konkurencyjnych cen. W 2017 roku grupa expondo otrzymała prestiżowy tytuł „Diament Forbesa” za imponujący rozwój oraz tytuł „Gazeli Biznesu” i „e-Gazeli Biznesu” w rankingach Pulsu Biznesu. W 2018 roku powtórzyła sukces, odbierając kolejny tytuł „Gazeli Biznesu” oraz „e-Gazeli Biznesu” a także kolejną nominację do „Diamentu Forbesa”.